Układ ESP - jakie macie doświadczenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Układ ESP - jakie macie doświadczenia

    Zamieszczone przez Tymon
    Kompletnie czegoś takiego nierozumiem, to czemu kupujesz eReSke :?: :roll:
    Nie no - spoko.
    Troche sobie zartuje.

    Mysle, ze kolor na ktory sie zdecydowalem zatuszuje te rzeczym ktore mi sie nie podobaja w RS.

    No a poza tym ja zawsze staram sie byc taki akuratny, a teraz pomyslalem, ze se "poszaleje" - stad zmiana z Elegance na RS.

    Zamieszczone przez leszekmw
    no to jeszcze o kolor poprosimy Michał :diabelski_usmiech
    Mimo, ze juz i tak nabilem piany i uprzedzam fakty, bo nic jeszcze nie zamowilem, to jednak kolor pozostawiam dla siebie... Sorry.

    [ Dodano: Sro 17 Sty, 07 19:41 ]
    Zamieszczone przez leszekmw
    a jeszcze spytam przy okazji. czy w tdi rs sprzęgło i układ przeniesienia napędu sa jakoś wzmacniane , lub wogóle mocniejsze ?
    Jesli o mnie chodzi, to nie mam pojecia - mysle ze przynajmniej sprzeglo powinno byc raczej mocniejsze niz w 140TDI, ale czort wie...
  • RomanS
    Elegance
    • 2004
    • 804

    #2
    Układ ESP - jakie macie doświadczenia

    Witajcie, mam pytanie do kolegów jeżdżących autami wyposażonymi w ESP.
    Jako, że przyszła pora wymiany mojego Passata B4 kombi (Octavii broń Boże :wink: ), ponieważ mam do wyboru albo płacić podatek i nic z tego nie mieć albo ponosić koszty nowszego auta ale zmniejszyć podatek (trochę). Wybór oczywisty. Podjęta decyzja o zmianie Passata na nowszy (aż żal, bo jest w stanie ponadprzeciętnie dobrym, ale wprowadzanie go na środki trwałe niewiele daje - wartość wg rocznika).

    Wybieram obecnie między Passatem 2,0 130 KM benzyna wyposażonym w ESP, a TDI 130 KM posiadającym "tylko" ASR. Cena podobna, rocznik i pozostałe wyposażenie też.

    Proszę nie "pomagajcie" mi wybierać między benzyną i ON. Jako, że mam już Octavię benzynową a na stanie firmy może być w moim przypadku tylko 1 auto to z wiadomych względów mam pewne odczylenie w kierunku benzyny. Nie jest to jednak rozstrzygające, bo zalety TDI znam i doceniam i może jeszcze zmienię orientację.

    Ale zaznaczam, nie o to teraz chodzi.

    Chodzi o to, że ASR mnie nie podnieca, jak dla mnie mogłoby nie być wcale, a ESP znam tylko teoretycznie. Teoretycznie jest to układ IMO bardzo dobry.


    Ale jak jest w praktyce ? Za wszelkie opinie od osób to użytkujących w praktyce samochody z ESP będę wdzięczny
    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      Może wypowiem się jako laik

      Mam u siebie w Okcie takie wynalazki i jeśli chodzi o ASR to wiadomo, że jego działanie ciągle czuję a szczególnie w zimie i fakycznie przydaje się często, ale nie raz też przeszkadza.

      Co do ESP...hmm, kilka razy zadziałał przy ostrych manewrach ale czy gdyby go w tych kilku przypadkach nie było to nie wiem co by sie stało, trudno nie doceniać jego możliwości ale nie potrafię w racjonalny sposób wytłumaczyć jego zalet.Może ciut bezpieczniej się czuję gdy np. pada śnieg a sobie smigam po pasach w tę i nazat... :diabelski_usmiech
      Ale ponieważ jest taki magiczny guziczek, to myślę nie ma przesłanek aby sobie w autku siedział i nie przeszkadzał :lol:

      To tak krótko w niedzielny miły poranek :wink:

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        Ja powiem tak bardzo upraszczając i generalizując, że ESP wyłacza we wmnie prawie całkowicie zmysł myślenia na drodze, ale od początku . . .

        Nie rozjechałem trzech psów wyskakujących z pobocza, jadąc około 160km/h na asfalcie i wykonując ostreomijanie.

        Nie wpadłem parokrotnie w zimie do rowu podczas wyprzedzania na dość ośnieżonej drosze.

        I nie wylądowałem w rowie podczas bardzo gwałtownego dohamowania po szybkim manewrze wyprzedzania na śliskiej drodze w ulewie i z koleinami.

        Ponieważ amatorkako jeżdze w rajdach samochodowych to wiem co zrobi samochód w pewnych sytuacjach i na początku jak kupiłem Skode to odrazu kontrowałem i wyprowadzałem auto sam, dopóki nie zorientowałem się że auto 'robi to' za mnie. Naqjzabawniejszy był ten trzeci przypadek który tak naprawde jako pierwszy przeżyłem. Auto oczywiście samo zaczeło sobie hamować poszczególnymi kołami, ale co ciekawsze samo dodało sobie gazu, dlaczego, ano hamulce zablokowały tył, żeby je odblokować dodał gazu, oczywiście hamując cały czas i bardzo ładnie i pewnie wykasował tylni uślizg. Sprawdzałem to potem świadomie wprowadzając auto w podobne sytuacje i zachowywał się podbnie - kasował tylni uślizg. Prędkośc była w sumie nieduża bo wyprzedzałem tiry, czyli ze 120 max, ale trzeba było bardzo szybko dohamować z powrotem do 80, musiało się skończyć uślizgiem.

        Z psami było podobnie, w zime pare razy wyskakiwały z pól i wpiegały prawie pod koła, gdybym jechał normalnym autem pewnie musiałbym się troszke namęczyć nad wyprowadzeniem poślizgu lub koniec byłby w rowie, oczywiście i prędkość nie za duża, ale śnieg robi swoje, a tak mająć ESP auto 'samo' się wyprowadziło i jechało tam gdzie wskazywała kierownica.


        Ogólnie polecam ten system bo bardzo fajnie działa.
        Jedyna wada może u mnie zauważalna jest taka że dwa razy częsciej wymieniam klocki z tyłu !!! niż z przodu - tak na odwrót niż normalnie.

        pozdrawiam
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          yoschua, Jeszcze jedno, Ty masz 4x4, wiec tez ciut inaczej auto zachowuje sie na sliskim.

          W jednym z aut na F mielismy ESP i na osniezonym parkingu, jezdzac w koleczku spokojnie auto jechalo tam gdzie sie chcialo, zapalala sie lampka od ESP i tyle, w OI tez mialo byc ESP ale go nie dawali wtedy do TDI, a w OII jakos tak wyszlo i nie ma
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Teraz jest już morko... możesz sprawdzić jak to działa sam.

            Kawałek mokrej trawy na jakimś boisku i jazda.... kilka manewrów z ESP i te same bez. Róznice zauważysz sam...

            Jak będziesz w pobliżu możesz wdepnąć do mnie na testy

            Komentarz

            • eR_
              Rider
              • 2005
              • 411

              #7
              takie ESP opiera sie na mechanice ABS+costam z elektroniki co nie? Moze dalo by sie doposazyc jakos w to autko :roll:
              Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
              Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez eR_
                takie ESP opiera sie na mechanice ABS+costam z elektroniki co nie? Moze dalo by sie doposazyc jakos w to autko :roll:
                Owszem mozna... jednak za chorą cenę :wink:

                Komentarz

                • eR_
                  Rider
                  • 2005
                  • 411

                  #9
                  ale pytanie czy bedzie ona tez chora poza serwisem :idea:
                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    eR_, http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5586 ogladaj powinny pojawic sie jakies lepsze informacje. Po ilosci czesci nie wyglada, aby kosztowalo to tyle co pol auta :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • eR_
                      Rider
                      • 2005
                      • 411

                      #11
                      Maicroft, nooo, wlasnie o czyms takim mowilem :!:
                      Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                      Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Hmm, muszę się przyznać, że gdzieś tam w głębi miałem jakąś nadzieję, że napiszecie coś w stylu "kolejny gadżet" lub "jest i działa ale bez rewelacji". Miałby wtedy "czyste sumienie" i ....kierunek TDI :szeroki_usmiech . Wróciłbym do napędu, który używałem przez 5 lat dość intensywnie (prawie 500 kkm). Co prawda max było 110 KM.

                        Obecnie z powodu przebiegu rocznego w granicach 12-14 kkm jest benzyna, ale sentyment pozostał

                        Przeczytałem gdzieś, że ESP "steruje" układami ABS i ASR, z tego co piszecie to by pasowało.
                        W podanym przez Maicroft, "wątku leona" jest mowa o TCS i wynika tam, że TCS to coś mniej niż ESP.
                        Przyznam, że dotychczas myślałem, że TCS to inaczej nazwane ESP.

                        Swoją drogą w krajowym Passacie B5 (zarówno przed jak i po 2000r) spotkać taki ASR to już jest niewiarygodna rzadkość, więc i wiedzy jakby mniej.

                        Z Waszych wypowiedzi wynika, że ESP to nie tylko kontrolka ale i wyłącznik. Dobrze dedukuję ? Jest to wyłączalne jak ASR ?
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • eR_
                          Rider
                          • 2005
                          • 411

                          #13
                          tak mysle, w instrukjci obslugi widzialem przycisk ESP, w miejscu ASR, ktorym wylaczales ESP (ASR w domysle, mysle ze ABS sie wtedy nie wylacza).
                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                          Komentarz

                          • yoschua
                            Rider
                            • 2006
                            • 339

                            #14
                            Wciskając przycisk ESP, gdy na desce świeci się kontrolka trójkąt z poślizgiem wyłączasz wszystko poza ABSem, ABSu normalnie się nieda wyłaczyć.



                            (Dla ciekawych powiem że aby wyłaczyć wszystko czyli zrobić system rajdowy ABC (Absolutnie Bez Czegokolwiek) to trzeba zepsuć wyłącznik hamulca, wtedy nie działa nawet ABS i można zablokować hamulce, ale nie świeca się światła stop.)
                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez RomanS
                              ......Przyznam, że dotychczas myślałem, że TCS to inaczej nazwane ESP.
                              ....
                              TCS czyli Traction Control System to inaczej ASR.
                              Ja nigdy nie jeździłem z ESP ale patrząc na testy w Top Gear'e lub Motorwizji ESP to system dla blondynek i poważnie utrudnia dynamiczne prowadzenie. Czytając posta kolegi który nie wjeżdza do rowu dzięki ESP muszę się pochwalić że ja tez nie wjeżdzm do rowów w zimie mimo że nie mam ESP :lol: :lol: . A tak poważnie to nie kupiłbym auta z ESP. Podejrzewam że przeszkadzało by mi tak jak ASR.
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Jabar1975
                                RS
                                • 2006
                                • 3331

                                #16
                                Romek,
                                moge Ci napisac tak - jak mialbym wybrac wersje z lub bez to wzialbym ta z ESP.
                                Kilka razy pomoglo mi to na drodze, rozumiem kolegow wierzacych w swoje umiejetnosci ale trzeba pamietac ze nie zawsze mamy wystarczajaco duzo sily i refleksu aby sie wybronic z jakiejs podbramkowej sytuacji (dla niewtajemniczonym powiem ze mam rowniez za soba epizod z amatorskim rajdowaniem) zwlaszcza po kilku (nasto) godzinnym siedzeniu za kolkiem.

                                Swoja droga najbardziej lubilem jazde z tym ukladem po swiezym puchu - naprawde fajnie sie auto zachowywalo i dostarczalo wiele radosci i powodowalo zdziwienie u innych
                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                Komentarz

                                • yoschua
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 339

                                  #17
                                  Wszyscy Panowie macie tutaj racje i ja nie twierdze że ESP, czy inne systemy są super, ale one zawsze działają identycznie a człowiek się męczy i przestaje działać reflex tak jak powinne.

                                  Owszem - ja też potrafie wyprowadzić samochód z poślizgu, nie hamuje w zakręcie i tak dalej, ale . . . jak jedziesz zmęczony po nawierzchni śnieg lód i myślisz już tylko o ciepłym łóżku w domu po całym dniu w pracy, gdzie rano jechałeś do niej, a sumaryczna droga to około 700km potem 8 godzin pracy na hałaśliwej hali produkcyjnej a potem powrót to naprawde śpisz za kierownicą a auto prowadzi się samo przez podświadomość. Oczywiście że przesadzam, ale tak jak napisał przedmówca ten jak niektórzy piszą gadget bardzo pomaga w prowadzeniu samochodu, a jeżeli się okazuje że z nim walczysz to oznacza że to Twój tor jazdy jest nie taki jak powinien być. Komp ESP z doświadczenia widze wybiera najidealniejszy tor jazdy - raczej jest nieomylny (zakładam że wszystkie czujniki działają poprawnie)

                                  Ja osobiście jestem za.



                                  A co do samochodów tylnio napędowych i szaleństwa na śniegu - <juuuuuuuuuuuupi> i sama frajda
                                  Koledzy wierzący w swoje umiejętności to są również tacy co twierdzą że jeżdzą bezpiecznie i im pasy nie są potrzebne i z przykrością czasem nieprzeżywają wypadków. I znowu nie twierdze że pasy zawsze ratują życie, ale mi uratowały kilka razy mając stłuczki dość niebezpieczne zaraz po odebraniu prawa jazdy, oraz dzwona na rajdzie - mimo że to amatorska zabawa.
                                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    Swoja droga najbardziej lubilem jazde z tym ukladem po swiezym puchu - naprawde fajnie sie auto zachowywalo i dostarczalo wiele radosci i powodowalo zdziwienie u innych
                                    Myslę że w takich warunakch akurat ESP nie miałby szans z niezłym kierowcą. Niezły kierowca na świerzym śniegu może bez ESP utrzymywać niezłe prędkości. Raz w zimie na A4 waląć lewym nieodśnieżanym pasem w czasie śnieżycy wymijałem wszystkich robiąć od bramki do bramki 23 minuty.

                                    [ Dodano: Nie 15 Paź, 06 21:36 ]
                                    Zamieszczone przez yoschua
                                    .... . . jak jedziesz zmęczony po nawierzchni śnieg lód i myślisz już tylko o ciepłym łóżku w domu po całym dniu w pracy, gdzie rano jechałeś do niej, a sumaryczna droga to około 700km potem 8 godzin pracy na hałaśliwej hali produkcyjnej a potem powrót to naprawde śpisz za kierownicą a auto prowadzi się samo przez podświadomość. .....
                                    Uwierz mi że wiem o czym mówisz. Dojerzdzam codzienie do pracy 100 km w jedną stronę, ale właśnie jak jeżdzisz dużo robisz pewne ruchy na zasadzie odruchów warunkowych. Zastanawiam się na ile prawidłowe reakcje kierowcy mogą być przyczyną kłopotów przy jeździe z ESP??? Jeśli dam kontrę i ESP tez to nie wylecę w drugą stronę?? I jesli przesiądę sie do auta bez ESP po nawykach jeżdzenia jak blondynka (z ESP) to może wylecę z drogi na pierwszysm poślizgu??? Chętnie bym spróbował na jakimś torze jak to cudo działa przed kupieniem ....

                                    [ Dodano: Nie 15 Paź, 06 21:46 ]
                                    Zamieszczone przez yoschua
                                    Koledzy wierzący w swoje umiejętności to są również tacy co twierdzą że jeżdzą bezpiecznie i im pasy nie są potrzebne i z przykrością czasem nieprzeżywają wypadków. I znowu nie twierdze że pasy zawsze ratują życie, ale mi uratowały kilka razy mając stłuczki dość niebezpieczne zaraz po odebraniu prawa jazdy, oraz dzwona na rajdzie - mimo że to amatorska zabawa.
                                    Ale o co chodzi? Co ma ESP do pasów? Ja mimo że uważam że jeżdze dużo lepiej niż przeciętna (nie dlatego że ja tak dobrze ale dlatego że przeciętna tak źle) używałem pasów "od zawsze", nawet przed ustawowym ich wprowadzeiem. Mylisz pojęcia. Każdy dobry kierowca wie że zawsze może się przytrafić dzwon i to zarówno w autach z ESP jak i bez. Każdy dobry kierowca powinien sobie zdawać sprawę że jest jeszcze olbrzymi dystans miedzy własnymi umiejętnościami a idealnym prowadzeniem. Więc trzeba starać się ciągle podnosić swoje umiejetności. Najgorsze, że w Polsce brakuje miejsc w których bezpiecznie można by ćwiczyć jazdę poślizgami.
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • yoschua
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 339

                                      #19
                                      Masmo, masz w ostatnim dodatku pełną racje i też się pod tym podpisuje. Ja uważem że nie tyle umiem jeżdzić, a umiem prowadzić auto i sobie radzić bardziej niż przeciętny, i wiem że do ideały brakuje duuuuużo, ale przejechane km robią swoje i uczą.

                                      Apropo pasów to było do wypowiedzi Jabar1975, który napisał że są ludzie którzy uważają się za dobrych, a nawet świetnych kierowców.
                                      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                      Komentarz

                                      • chester121
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1053

                                        #20
                                        no to ja tez dodam od siebie
                                        ogolnie jestem mlodym kierowca i jak kazdy mlody czlowiek lubi nowinki techniczne
                                        przez pewien okres mielismy superba (sluzbowy) i mial tych systemow od cholery, nie pamietam nawet polowy
                                        ESP tacie podobal sie bardzo, nastepne autko (czyli pewno O2) bedzie mialo na bank ESP, ale mi jezdzilo sie jakos nie swojo, nie lubie jak auto nie robi tego co ja chce i "madrzejszy" komputer wie lepiej co w danej sytuacji chce zrobic

                                        wiele razy w superbie ten uklad malo co niedoprowadzil mnie do zaliczenia pobocza, drzewa itp,
                                        takze jak teraz kupowalem autko dla siebie mialem sprecyzowane wymagania,
                                        ma byc szybkie ladne i bron boze zadnych systemow (no moze procz abs'u)
                                        ja wieze ze jak ktos umie jezdzic to systemy sa mu nie potrzebne a wrecz przeszkadzaja, nastepana zaleta to bezawaryjnosc im miej tych czesci tym autko dluzej wytrzyma bez napraw :lol: , takze ja nie mam zaufania do kompa, nie twierdze ze jest on zly ale nie jest tez rewelacyjny

                                        dodam tez ze niedawno w TopGear clarckson porownywal auta z lat 90 i nowymi
                                        i jak jezdzil kultowym ferrari F40 8) to twaz sama mu sie usmiechala po pszesiadce w nowiutkiego F60 nie mial takiej happy miny
                                        ciagle powtazal ze w F40 ma tylko kilka systemow tj prawa noga, lewa noga, rece no i najwazniejsze GLOWA, w F60 masz 1000systemow ale glowy nie ma :|

                                        [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 00:21 ]
                                        no to ja tez dodam od siebie
                                        ogolnie jestem mlodym kierowca i jak kazdy mlody czlowiek lubi nowinki techniczne
                                        przez pewien okres mielismy superba (sluzbowy) i mial tych systemow od cholery, nie pamietam nawet polowy
                                        ESP tacie podobal sie bardzo, nastepne autko (czyli pewno O2) bedzie mialo na bank ESP, ale mi jezdzilo sie jakos nie swojo, nie lubie jak auto nie robi tego co ja chce i "madrzejszy" komputer wie lepiej co w danej sytuacji chce zrobic

                                        wiele razy w superbie ten uklad malo co niedoprowadzil mnie do zaliczenia pobocza, drzewa itp,
                                        takze jak teraz kupowalem autko dla siebie mialem sprecyzowane wymagania,
                                        ma byc szybkie ladne i bron boze zadnych systemow (no moze procz abs'u)
                                        ja wieze ze jak ktos umie jezdzic to systemy sa mu nie potrzebne a wrecz przeszkadzaja, nastepana zaleta to bezawaryjnosc im miej tych czesci tym autko dluzej wytrzyma bez napraw :lol: , takze ja nie mam zaufania do kompa, nie przecze ze jest on zly ale nie jest tez rewelacyjny

                                        dodam tez ze niedawno w TopGear clarckson porownywal auta z lat 90 i nowymi
                                        i jak jezdzil kultowym ferrari F40 8) to twaz sama mu sie usmiechala po pszesiadce w nowiutkiego F60 nie mial takiej happy miny
                                        ciagle powtazal ze w F40 ma tylko kilka systemow tj prawa noga, lewa noga, rece no i najwazniejsze GLOWA, w F60 masz 1000systemow ale glowy nie ma :|

                                        Komentarz

                                        • less1
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 101

                                          #21
                                          Zdecydowanie ESP!
                                          jak kazdy systemik wymaga nauki, malych zmianach w stylu jazdy, np. kontrowanie itd. jezeli nie jedziesz rajdowo praktycznie odpada - system wyhamowyjac odpowiednio kola bedzie staral sie utrzymac tor jazdy. oczywiscie jest realna granica co ESP moze zrobic a co nie, ale jak nie pojediesz na kamikadze - to pomoze.

                                          wiec polecam ESP bardzo - zawsze jest guziczek OFF, a jak ktos powiedzial, jezeli sie jedzie zmeczonym na dlugiej trasie - i nagle cos wyskoczy - nie raz uratuje tylek

                                          Komentarz

                                          • Jabar1975
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3331

                                            #22
                                            Ludzie o jakiej nauce jazdy z ESP piszecie?
                                            System ten praktycznie nie ingeruje w jazde w normalnym uzytkowaniu, samochod o 385Nm bez problemu mogl dynamicznie ruszac a uklad nie aktywowal sie (co czesto mialo miejsce podczas jazdy autem o podobnych paratmetrach ale z ASR), - oczywiscie nie pisze o probach typu kto pierwswzy spod swiatel (bo tez i skoda nie do tego stworzona),
                                            Z reszta nasze pojazdy nie sa rajdowkami - nie ma mowy o wchodzeniu w zakret z noga na hamulcu (tdi) ani o "wyciaganiu sie z zakretu" moca na czterech kolach bo i haldex do tego nie jest stworzony. I aby moc jezdzic ostro w tym wlasnie sensie wymagalo by sporych przerobek.

                                            Kolejna wazna rzecza w ukladzie ESP jest (przynajmniej w O2) uklad elektronicznej blokady mechanizmu roznicowego tzn. kolo ktore traci przyczepnosc przy ruszaniu jest przyhamowywane - a nie jak w ASRze - ograniczana jest moc silnika.

                                            Wg mnie ESP to bardzo wazna rzecz w samochodzie i jesli kogos na to stac (a nie jest tania) to nie wahalbym sie doradzic aby zakupil, bo tak jak less1, napisal zawsze ma sie guziczek ktorym mozna go zdezaktywowac.
                                            nasza droga: www.wpzs.pl

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Jabar1975
                                              ....Kolejna wazna rzecza w ukladzie ESP jest (przynajmniej w O2) uklad elektronicznej blokady mechanizmu roznicowego tzn. kolo ktore traci przyczepnosc przy ruszaniu jest przyhamowywane - a nie jak w ASRze - ograniczana jest moc silnika......
                                              Taki system też jest w autach z ASR-em w O1 i jest to absolutna porażka (a najgorze że nie da się go wyłączyć). System tak brutalnie i nachalnie ingeruje, że obawiam się ostrzej ruszyć by nie zniszczył mi układu przeniesienia napędu ....

                                              [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 16:12 ]
                                              Zamieszczone przez Jabar1975
                                              Ludzie o jakiej nauce jazdy z ESP piszecie?
                                              System ten praktycznie nie ingeruje w jazde w normalnym uzytkowaniu, samochod o 385Nm bez problemu mogl dynamicznie ruszac a uklad nie aktywowal sie (co czesto mialo miejsce podczas jazdy autem o podobnych paratmetrach ale z ASR), - oczywiscie nie pisze o probach typu kto pierwswzy spod swiatel (bo tez i skoda nie do tego stworzona),.....
                                              No nie!! Nie wmówisz mi że ESP pozwala Ci dynamiczniej ruszyć. Raz jechałem autem z ESP (O2 testową) i żeby tym ruszyć dyanmicznie ESP trzeba było wyłączyć.

                                              [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 16:20 ]
                                              Zamieszczone przez Jabar1975
                                              .....Z reszta nasze pojazdy nie sa rajdowkami - nie ma mowy o wchodzeniu w zakret z noga na hamulcu (tdi) ani o "wyciaganiu sie z zakretu" moca na czterech kolach bo i haldex do tego nie jest stworzony. I aby moc jezdzic ostro w tym wlasnie sensie wymagalo by sporych przerobek......
                                              Trudno mówić o haldexie w aucie FWD :lol: :lol: . ESP jest stowrzony do kontroli poślizgu tylnych kół (zarzucenia na zakręcie lub prostej) dla ludzi którzy nie mają właściwych odruchów. I te magiczne właściwości jakie mu przypisujecie są chyba mocno przemarketingowane. Jakbym kupował auto dla żony to pewnie chciałbym żeby miało ESP, ale w aucie dla mnie wolałbym przeznaczyć tą kasę na mocniejszy motor....
                                              I wcale nie oczekuje od Octavi właściwości aut WRC. Każde auto w zimie w trudnych warunkach powinno się dobrze prowadzić w poślizgach a jeśli jakiś system to utrudnia to lepiej go nie mieć...
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • borut
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 299

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Masmo
                                                Raz w zimie na A4 waląć lewym nieodśnieżanym pasem w czasie śnieżycy wymijałem wszystkich robiąć od bramki do bramki 23 minuty.
                                                Jestem pod wielkim wrażeniem.....tylko tym negatywnym.
                                                Powered by VSI PRINS

                                                Komentarz

                                                • Jabar1975
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3331

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Raz jechałem autem z ESP (O2 testową) i żeby tym ruszyć dyanmicznie ESP trzeba było wyłączyć.
                                                  ja nie pisalem o ruszaniu z piskiem opona a o dynamicznym napedzaniu auta - jesli dla ciebie to jest to samo to mamy rozny obraz - dynamiki w jezdzie. A dlatego ze wlasnie w taki sposob sa uzytkowane pojazdy testowe to ich nie kupuje

                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Trudno mówić o haldexie w aucie FWD :lol: :lol:
                                                  kolego czy ja gdziekolwiek napisalem o tym ze w fwd jest haldex?
                                                  Jesli nie lubisz takich dodatkow - albo cie na nie nie stac to ich nie kupuj proste, RomanS pytal o nasze opinie i kazdy je wyraza (bo jak kazdy wie "opinie sa jak dziury w dupie - kazdy ma swoja")

                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  ESP jest stowrzony do kontroli poślizgu tylnych kół (zarzucenia na zakręcie lub prostej) dla ludzi którzy nie mają właściwych odruchów
                                                  tylnich powiadasz? I w nic innego nie ingeruje?
                                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...